Rezidentų koncerto įrašai – jau „Youtube“ platformoje
2023-06-12
Gegužės 20 dieną 14 val. Druskininkų Mergelės Marijos Škaplierinės bažnyčioje įvyko austrų dirigento ir kompozitoriaus Ruperto Huberio bei vokalistės ir pedagogės Doris Huber meistriškumo kursų baigiamasis koncertas.
Visą savaitę „Vokalinio meno tinklo” ansamblis drauge su lietuvių kompozitoriais gilinosi į neapibrėžtumo estetika grįstų kūrinių komponavimo, atlikimo bei notavimo specifiką ir parengė intriguojančią šiuolaikinės muzikos programą su net keturiomis premjeromis.
Atlikėjai: Rupert Huber, Doris Huber, Ilona Pliavgo, Ieva Marmienė, Roberta Daugėlaitė, Vaidas Bartušas, Simas Paluckas.
Skambėję kūriniai:
Rupert Huber – „Nana" (2023, premjera)
Nana – tai graikų mitologinės būtybės, vandens nimfos, vardas. Pasak mito, kartą ant upės kranto ji surado migdolo krūmą, nuskynė vieną riešutą ir įsidėjo į įsčias. Taip gimė Atis, tapęs savo motinos kompanionu ir garbintoju. Santuokos su princese dieną pavydžioji Nana jį užkerėjo, kad, stojęs po pušimi (Nana?), jis suktųsi, kol mirs. Šis dendroantropinis mitas susieja žmogaus ir medžio esybes.
Andrius Šiurys – „ad dadatum” (2023, premjera)
Šis kūrinys – tai kortų žaidimas. Atlikėjai yra žaidėjai, o klausytojai - teisėjai. Kiekviena korta turi savo reikšmę. Kaip kortos reikšmė skamba, nusprendžia ją ištraukęs žaidėjas. Žaidimas baigiasi, kai baigiasi kortos. Teisėjai nusprendžia, kas yra nugalėtojas.
Andrius Šiurys - „ad dadatum" (2023)
Mantvydas Leonas Pranulis – „My Dear Child” (2023, premjera)
Laiškas mano vidiniam vaikui.
Mantvydas Leonas Pranulis -„My Dear Child“ (2023)
Robert Moran – „SOLENGA” (2023, premjera)
„Solenga” prasideda penkiems dainininkams sustojus glaudžiu ratu po bažnyčios kupolu, veidais vieni į kitus. Garsas turi būti lengvas, ppp. Kiekvienas dainininkas turi „leitmotyvą” (visuomet dainuojamą su kitais balsais), kuris perduodamas kitiems balsams. Atlikėjai pamažu sukasi į rato išorę ir tolsta į skirtingas bažnyčios puses.
Robert Moran - „SOLENGA” (2023)
Pauline Oliveros – „Teach Yourself to Fly” (1974)
Atlikėjai susėda į ratą. Pradžioje tiesiog stebi savo kvėpavimą, laipsniškai jis tampa vis girdimesnis. Pamažu ryškėja balsai, balso stygos vibruoja bet kuriuo dažniu, kuris atrodo savaiminis. Viskas natūraliai tęsiasi tol, kol visi nutyla.
Pauline Oliveiros - „Teach Yourself to Fly” (1974)
Christian Wolff – „Stones” (1968-71)
Skleisk garsus akmenimis, išgauk garsus iš akmenų, naudodamas įvairių dydžių ir rūšių (ir spalvų) akmenis; atskirai, o kartais greitomis sekomis. Dažniausiai stuksenk vieną akmenį į kitą, bet taip pat ir belsk akmeniu į akmenį, esantį ant kitų paviršių (pavyzdžiui, atviros būgno galvutės viduje). Nieko nesudaužyk.
https://youtu.be/kd9Bfq6Kghs